Že nekaj let je na naši šoli ustaljena praksa vključevanja gibanja v vse aspekte vzgojno-izobraževalnega procesa, vključno s tistimi nekoliko manj konvencionalnimi, kot so čas pred in po pouku ter med odmori.
Šolarji veliko časa sedijo, saj pouk večino časa poteka sede. S prehajanjem v višje razrede pa več časa posedajo tudi med odmori.
Ker je oskrba možganov s kisikom veliko večja med gibanjem, saj ta omogoča boljšo koncentracijo, si želimo omogočiti šolarjem, da se nekoliko razgibajo tudi med odmori.
Že kar nekaj časa učence spodbujamo h gibanju med odmori, in sicer s postavitvijo gibalnih odmorov. To so različni poligoni z raznimi preprekami, ovirami in nalogami, ki jih postavimo po hodnikih, v avli ali v primeru lepega vremena tudi v bližnji okolici šole. Zadnja leta gibalne odmore pripravljajo Fitkoti, ki doprinesejo otroško domišlijo in kreativnost, ter so pri postavitvah zelo ustvarjalni. V gibalni odmor vključujejo: plazenje, lazenje, ravnotežne vaje, poskoke, kotaljenje, premagovanje ovir, tek, ples, prenašanje bremen, kotaljenje, razne koordinacije in še bi lahko naštevali.
Gibalnih odmorov se v veliki meri najbolj udeležujejo predvsem mlajši učenci, torej prvo vzgojno-izobraževalno obdobje. Da bi h gibanju med odmori pritegnili tudi starejše učence, smo gibalni odmor v času po malici prestavili v šolsko telovadnico, kjer imajo na razpolago različne rekvizite.
Takšen način vadbe se je izkazal za zelo učinkovit. Otroci radi svoj čas namenijo aktivnim odmorom tako na hodnikih kot tudi v telovadnici. Odmorov se veselijo, saj je to odličen način za druženje s prijatelji, sproščanje napetosti in omogočanje gibanja, ki ga otroci za kvaliteten in celosten razvoj še kako potrebujejo. Velja pa omeniti tudi, da se učenci nekoliko zbudijo, se vrnejo k pouku manj pasivni, opaziti pa je tudi upad konfliktov med vrstniki v šolskih prostorih.
Več utrinkov si lahko ogledate tukaj.
Lep športni pozdrav!
Marko Sonjak